Зарубіжна література 10 клас
Навчальні досягнення
К,Р,
|
Тема
|
К.р.
|
Тема
|
Д.н.
|
||||||||||||||
Б2
|
8
|
4
|
0
|
0
|
2
|
|||||||||||||
Г9
|
0
|
0
|
0
|
0
|
||||||||||||||
А1
|
7
|
4
|
7
|
4
|
4
|
|||||||||||||
В8
|
10
|
9
|
10
|
10
|
10
|
9
|
10
|
9
|
10
|
|||||||||
Б7
|
9
|
9 |
9
|
10
|
5
|
7
|
||||||||||||
А6
|
10
|
9
|
9
|
11
|
6
|
8
|
||||||||||||
Я5
|
8
|
8
|
8
|
8
|
8
|
8
|
8
|
|||||||||||
Ц3
|
0
|
8
|
4
|
2
|
||||||||||||||
Ш2
|
9
|
5
|
10
|
5
|
5
|
|||||||||||||
В3
|
9
|
8
|
9.
|
9
|
10
|
9
|
9
|
9
|
9
|
|||||||||
Г4
|
8
|
4
|
6
|
3
|
4
|
|||||||||||||
Д6
|
0
|
7
|
7
|
7
|
4
|
|||||||||||||
Ч1
|
11
|
11
|
10
|
7
|
10
|
0
|
7
|
|||||||||||
Ц10
|
11
|
12
|
12
|
11
|
11
|
10
|
11
|
12
|
11
|
11
|
11
|
|||||||
Х9
|
Зар.
|
7
|
7
|
Зар.
|
6
|
|||||||||||||
Ж6
|
0
|
9
|
5
|
4
|
||||||||||||||
З7
|
8
|
4
|
10
|
5
|
5
|
|||||||||||||
К8
|
9
|
10
|
10
|
10
|
10
|
10
|
0
|
7
|
||||||||||
Ф8
|
0
|
0
|
0
|
|||||||||||||||
У7
|
11
|
!0
|
11
|
11
|
10
|
10
|
10
|
9
|
11
|
7
|
9
|
10
|
||||||
Л9
|
7
|
4
|
0
|
3
|
||||||||||||||
М10
|
0
|
0
|
0
|
|||||||||||||||
Т6
|
0
|
0
|
0
|
|||||||||||||||
С5
|
12
|
12
|
11
|
11
|
10
|
11
|
11
|
12
|
12
|
11
|
12
|
12
|
12
|
|||||
Н1
|
0
|
0
|
0
|
|||||||||||||||
О2
|
0
|
0
|
0
|
|||||||||||||||
Р4
|
Зар.
|
6
|
5
|
6
|
4
|
5
|
||||||||||||
П3
|
0
|
0
|
0
|
|||||||||||||||
код
|
|||||||
дистанційне навчання
|
ІІ семестр до
12.03.20
|
ІІ
семестр
|
І
семестр
|
Річна
|
|||
Б2
|
2
|
7
|
5
|
8
|
7
|
||
А1
|
4
|
7
|
6
|
7
|
7
|
||
В3
|
9
|
9
|
9
|
8
|
9
|
||
Г4
|
4
|
7
|
6
|
7
|
7
|
||
Д6
|
4
|
5
|
5
|
6
|
6
|
||
Ж6
|
4
|
9
|
7
|
8
|
8
|
||
З7
|
5
|
10
|
8
|
11
|
10
|
||
К8
|
7
|
9
|
8
|
7
|
8
|
||
Л9
|
3
|
7
|
5
|
7
|
6
|
||
М10
|
0
|
2
|
2
|
2
|
2
|
||
Н1
|
0
|
2
|
2
|
2
|
2
|
||
О2
|
0
|
7
|
4
|
7
|
6
|
||
П3
|
0
|
3
|
3
|
3
|
3
|
||
Р4
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
||
С5
|
12
|
12
|
12
|
11
|
12
|
||
Т6
|
0
|
7
|
4
|
6
|
5
|
||
У7
|
10
|
10
|
10
|
9
|
10
|
||
Ф8
|
0
|
9
|
5
|
8
|
7
|
||
Х9
|
6
|
2
|
4
|
2
|
3
|
||
Ц10
|
11
|
11
|
11
|
10
|
11
|
||
Ч1
|
7
|
10
|
9
|
11
|
10
|
||
Ш2
|
5
|
9
|
7
|
7
|
7
|
||
Ц3
|
2
|
7
|
5
|
7
|
6
|
||
Я5
|
8
|
8
|
8
|
8
|
8
|
||
А6
|
8
|
8
|
8
|
8
|
8
|
||
Б7
|
7
|
9
|
8
|
8
|
8
|
||
В8
|
10
|
9
|
10
|
8
|
9
|
||
Г9
|
0
|
4
|
2
|
4
|
2
|
||
16 березня 2020 р. (виконати до 25 березня)
Поезія модернізму. Шарль Бодлер "Квіти зла" Волт Вітмен"Листя трави" (завдання за 2 уроки)
Завдання1: переглянути відео. скласти анкету одного із авторів (за вибором).
Завдання 2: виконати тестові завдання:
Шарль Бодлер. Тести
1. Видана підпільно збірка Шарля Бодлера, до якої увійшли «заборонені» вірші, вилучені зі збірки «Квіти зла», мала назву:
1) «Заборонене»
2) «Уламки»
3) «Вибране»
4) «Квіти добра»
2. Поет, як альбатрос — володар гроз та грому,Глузує з блискавиць, жадає висоти,Та, вигнаний з небес, на падолі земномуКрилатий велетень не має змоги йти (Пер. Д. Павличка).Подані рядки взято з вірша Шарля Бодлера
1) «Гімн красі»
2) «Відповідності»
3) «Альбатрос»
4) «Вечорова гармонія»
3. Шарль Бодлер відкрив «закон», який вплинув на розвиток модернізму —
1) закон уяви
2) закон відповідностей
3) закон краси
4) закон діалектики
4. Образом-символом митця в поезії Бодлера є птах
1) буревісник
2) чайка
3) альбатрос
4) фрегат
5. Центральним у книзі Бодлера «Квіти зла» є цикл
1) «Паризькі картини»
2) «Сплін і ідеал»
30« Бунт»
4) «Квіти зла»
6. Природа — храм живий, де символів лісиСпостерігають нас і наші всі маршрути;Ми в ньому ходимо, й не раз вдається чутиПідмурків та колон неясні голоси (Пер. Д. Павличка).Подані поетичні рядки взято з вірша Шарля Бодлера
1) «Вечорова гармонія»
2) "Відповідності"
30 «Альбатрос»
4) «Гімн красі»
7. Основний пункт Бодлерівської естетичної програми, сформульований ним у передмові до книги «Квіти зла»
1) видобування краси зі зла
2) встановлення відповідностей між природою і людьми
3) протиставлення Творця і Сатани
4) доведення рівності всіх людей
8. Проблему «поет і натовп» порушено в поезії Шарля Бодлера
1) «Вечорова гармонія»
2) «Альбатрос»
3) «Відповідності»
40 «Гімн красі»
9. Утіленням Зла у книзі Шарля Бодлера «Квіти зла» є поетичний образ
1) смерті
2) диявола
3) спліну
4) ідеалу
10. Творчість Бодлера належить до…
1) імпресіонізму
2) раннього романтизму;
3) символізму;
4) переходу від романтизму до символізму.
11. За Бодлером краса
1) це істина і добро у світі
2) це вищий сенс прекрасного у світі
3) знаходиться поза межами морального
4) це людяність і любов
12. Позначте, який засіб художньої виразності покладено в основу вірша “Альбатрос”
1) алітерація
2) асонанс
3) антитеза
4) анафора
Завдання 3: проаналізувати вірш "Альбатрос" Ш. Бодлера, "О капітане! Мій капітане!" В. Вітмена, склавши анкету поетичного твору
6 квітня 2020 р.(виконати до 13 квітня)
Тема: Поль Верлен "Осіння пісня", "Поетичне мистецтво"
Переглянуши ментальну карту та відеоурок за творчістю П.Верлена, створити паспорт (анкету ) поетичного твору
6 квітня 2020 р.(виконати до 13 квітня)
Тема: Поль Верлен "Осіння пісня", "Поетичне мистецтво"
Переглянуши ментальну карту та відеоурок за творчістю П.Верлена, створити паспорт (анкету ) поетичного твору
13 квітня 2020 р. (виконати до 27 квітня)
Тема: Артюр Рембо. "П’яний корабель", "Голосівки", "Відчуття"
Завдання: переглянувши відео, опрацювавши матеріал, поданий нижче,створити ментальну карту "Лірика Рембо"
:В історії французької поезії Рембо займає виняткове місце. Він творив в момент, коли завдання зруйнувати старий світ в ім’я зовсім нового суспільства ставало найголовнішим.
А. Рембо прожив зовсім мало - 37 років. Писав - тільки чотири з них. «П'яний корабель» був створений А. Рембо в 16 років.
16 років… Що це за вік? Про що мріє молода людина в 16?
В. Сухомлинський писав: «У 16 років, озирнувшись назад, ти вже повинен побачити плоди своєї праці, зробити перший підсумок свого життя».
Давайте звернемось до життєвих фактів А. Рембо, щоб зрозуміти, чи дійсно він у своєму «П'яному кораблі» зміг передбачити своє майбутнє.
Все в Рембо було не так, як у людей . Надзвичайно раннє розкриття таланту: всі «три періоди» творчості були пройдені ним і закінчені в інтервалі між п’ятнадцятьма і дев’ятнадцятьма роками. Юний поет сподівався зробити зі своєї поезії знаряддя для стрімкої зміни світу. Та швидко настало розчарування, залишалась тільки надія хоч самому прорватись «крізь пекло».
Рембо став великим поетом тяжкою ціною. Ще до народження йому було приготовлено тяжке життя. Він був дитиною нещасливого шлюбу. Його батько, капітан Фредерик Рембо, з користі одружився на Віталі Кюиф, дівчині з багатої сільської родини, вони мали будинок в Шарневілі і землю поблизу. Хоча в шлюбі народилося п’ятеро дітей, четверо з яких вижило, батько ніколи не жив вдома, і діти майже не бачили його. Мати займалася деспотичним вихованням дітей і керувала будинком.
Жан-Нікола-Артюр Рембо народився 20 жовтня 1854 р. в провінційному місті Шарлевіль, що на півночі Франції.
Все в будинку підпорядковувалось престижу і поповненню бюджету сім’ї. Найменші ігри дітей несли за собою домашні арешти з сидінням на хлібі з водою. Гнітюча атмосфера, яка панувала в домі, впливала на поета, зробила його похмурим, замкненим та дратівливим. Мати покладала великі сподівання саме на Артюра, він був слухняний, старанний, гарно навчався: він був першим учнем з усіх предметів, переходив з одного класу в інший. Та сподіванням матері не довелося збутися, домашній деспотизм будив протест в душі хлопця, набирала сили відраза і невдоволення матір’ю.
У Рембо був план: вивести суспільство до світлого майбутнього в ролі поета-страждальця та ясновидця, поезія якого переганяє життя і вказує людям шлях до щастя.
Вперше теорія яснобачення почала проявлятися у вірші 1871 р. – «П’яний корабель». Відмічено, що вірш передбачає все подальше життя поета.
Відомий вірш Рембо «П’яний корабель» - це пісня про корабель без керма і вітрил, який носиться по морям, насолоджується своєю волею, вільним бігом та красою пейзажів, які швидко змінюються, можливістю сприймати невідоме:
«Я бачив береги Флориди неземної»
У вірші вражає швидкість зміни кадрів, вміння передавати швидкість руху, образність, лексика, поетичне бачення, метафоричність. Весь вірш - це одна розгорнута метафора, з’являються невимушено різкі слова, інколи переходячи в грубу лексику. Більше всього насторожує відношення зовнішньої активності та закритої від самого поета пасивності.
Один з найдинамічних творів світової поезії, він поетизує ніби випадковий - по волі хвиль - біг корабля. Якщо в цьому забігу поета - корабля є цілісність, то вона заключається ніби в підготовці до іншої, нерозкритої діяльності. В розповіді про переможний вільний біг корабля з’являється песимістичний фон. Таким і був біг корабля Рембо. Одна з причин художньої гармонійності вірша - його правдивість.
Творець «пісні океану» не бачив моря. Вірш був написаний в Шарлевілі влітку 1871 року незадовго до переїзду до Парижу.
До цього поет вже намагався втекти з дому, де все йому було ненависним, але юнакові не вистачало грошей для оплати квитка, і молодого бунтаря в 1870 р. прямо з вокзалу повернули додому. Через 10 днів він знову намагався втекти. Голодні дні, скитання наповнили його душу радісним відчуттям свободи, що ми й бачимо в «П’яному кораблі».
В травні 1871 р. Рембо прирахував П. Верлена до числа поетів яснобачення і вп’яте тікає з дому до Парижу, де його чекає П. Верлен. Поки Рембо створював вірш «П’яний корабель», його життєва ситуація стала нестерпною. До кінця 1871 р. поет, який залишався в Шарлевілі, був затравлений деспотизмом матері. Він мріє влаштуватись звичайним робочим в Шарлевілі навіть за мізерну зарплатню. Мати також хотіла, щоб непокірний син зник з її очей.
Тому Рембо у вересні звернувся з двома листами до П. Верлена, вклавши в них декілька віршів 1871 р., та зізнавшись, що в нього немає коштів для поїздки до Парижу. З листа Верлена вціліла фраза: «Приїздіть, дорогий друже, велична душа, - вас запрошують, вас чекають»
Рембо приїхав, і привіз з собою новий вірш - «П’яний корабель».
П. Верлен був збентежений і гордий тим, що відкрив генія..Але Рембо продовжує з фанатичним завзяттям розхитування всіх почуттів: він не їсть, багато п’є.
І тому похмурий, різкий, роздратований, він не зміг вжитися у волелюбній паризькій богемі. Терпіти, на перший погляд, невихованого та задиристого юнака міг один Верлен. Рембо дозволяє собі критикувати поезію Верлена, вони часто сперечаються про кохання. Верлен не міг жити без поезії, а Рембо поезія здавалась цінною, поки вона виконувала поставлені перед нею завдання.
. Молодшому, який був готовий залишити поезію, старший став зовсім чужим. Рембо розчарувався в ефекті яснобачення, йому не потрібно було приводити в розлад почуття і не потрібне було хмільне життя з Верленом. Друзі їдуть в Бельгію та на довгий час в Лондон.
Та внаслідок постійної нестачі грошей, докорів сумління П. Верлена з приводу сварок з дружиною, постійних запоїв, між поетами траплялися сварки. Одна зі сварок 10 липня 1873 р. в Брюсселі закінчилось тим, що не зовсім тверезий Верлен вистрілив з револьвера в Рембо і легко поранив його в руку, за це його засудили до двох років ув’язнення.
Рембо нічого не залишалося, як повернутися на материну ферму, тут він швидко закінчив невелику книгу, єдину видану за життя поета «Одне літо в пеклі».
Залишивши плани змінити світ з допомогою поезії яснобачення, Рембо взагалі не збирається повертатися до мистецтва, можливості якого здавались йому збіднілими, цьому слугували і особисті обставини: влітку 1873 р. поезія асоціювалась з неприємним йому П.Верленом, з п’яними сварками, з тим днем, коли Верлен намагався його вбити.
Основна тема вірша - мандри душі особистості у світі своєї уяви та в житті. «П’яний корабель» починається з мотиву пробудження ліричного героя: «Я вирушив туди, куди хотів давно», «Моє пробудження благословили шквали», «Колись глухий,... я за водою плив». Образ корабля, який нарешті позбавився ланцюгів, символічно відображає потяг ліричного героя до пошуку іншого, відмінного від звичайного, світу, а також себе - теж іншого, вільного у своїй фантазії, думках, мріях.
У центрі - символічний образ людини - корабля, що ототожнюється з самим поетом, який стрімко несеться «без керма і вітрил» по безбережним «морським цвинтарям» назустріч невідомому, можливо, і власній загибелі. На шляху перед ним виникають дивні пейзажі, встають вигадливі картини, і важко зрозуміти: реальні вони, чи це тільки плід хворої уяви.
Я знаю небеса, роздерті блискавками ,
І смерчі, й течії, і бачив я зірки
З очима голубів, що мріють вечорами
І навіть те, чого не бачив рід людський.
Перенасиченість контрастними образами допомагає авторові відобразити складність і багатогранність життя, яким живе душа ліричного героя. Його не лякають шторми й шквали, він ладен загинути, але не відступиться від пошуків таємного змісту буття. Він мріє знайти у стихії життєвих бур і власних почуттів прадавню Європу та незнані острови, куди треба показати шлях іншим.
Вірш символічно називається «П’яний корабель». У творі неодноразово звучить мотив сп’яніння. З одного боку, це забуття нудної буденності, сірого й нецікавого життя, а з іншого - відчуття припливу нестримної фантазії та енергії. Ліричного героя п'янить розмаїття почуттів, небачені глибини, які несподівано відкрилися йому в його душі та в іншому, тільки йому відомому, вимірі всесвіту. Він закоханий у стихію, відчуває повне злиття з нею, а вона, в свою чергу, викликає в ньому поетичне натхнення, пробуджує творчі сили.
З тих днів купаюсь я в гучній поемі моря,
Таємним сяєвом настояних зірок,
Ковтаю вод блакить, де часом у просторі
Зринає втопленик, який увесь промок.
На жаль, при відмінних здібностях А. Рембо, енергії, молодості, здоров’ї він був змушений вести життя бідного волоцюги.
Подорожує він, як правило, весною, коли тепло, і без грошей, пішки. Дивного волоцюгу без документів не дуже хотіли брати на роботу, він викликав підозри у влади Німеччини і Австрії, крім того, ночівля на холоді, відсутність теплого одягу призводили до того, що Рембо хворів, він боявся холодів Європи, яка все більше ставала йому ненависною. А на Схід, який був для нього таким бажаним, без коштів не було можливості вирушити.
Влітку 1876 р., завербувавшись у повстанські війська, Рембо нарешті вирушає на Схід, а звідти був відправлений на Яву, дизертирував звідти через три тижні і піший повернувся до Шарлевілю. Ще багато разів, гнаний відразою до християнської цивілізації, Рембо йшов з дому, він відчув і страшний холод Альп, був в Олександрії, працював на Кіпрі, але не витримуючи важких умов, хворим повертався додому.
В творі драматичне напруження поступово зростає. Здолавши небезпечні коловороти, штилі і безліч штормів, ліричний герой досягає апогею у своїх почуттях, які, здається, от-от наблизять його до «таємного смислу». Вражає й гранична щирість, своєрідна сповідальність, з якими поет розповідає про побачене й пережите, пророкуючи свою власну долю.
Я досить сліз пролив. Були жорстокі зорі,
І місяць серце тис, і сонце так пекло!
Украй терпка любов мене п'янила в морі,
О мій розбитий кіль! О зранене крило!
Але цей злет духу несподівано змінюється буденною картиною, замість безмежного океану - холодна й брудна калюжа, а замість звільненого «п’яного корабля» – «вутлий кораблик», який, пускає в присмерку засмучене хлоп’я. Враз погасли всі зорі, стихли всі шквали й пісні вітрів, настала мертва тиша серед сірих сутінків.
А.Рембо залишався бути «блудним сином» суспільства, яке він зненавидів і яке від нього відвернулося. Ніхто не допомагав Рембо, і самогубство, а точніше вбивство, продовжувалось.
Нарешті він влаштовується на постійне місце роботи: у нестерпно важких умовах Рембо служить торговельним агентом спочатку в Адені, а потім в Ефіопії. Та життя його таке ж страшне, як і раніше: він відмовляє собі в усьому, живе в антисанітарних умовах, погано їсть, він самотній. До нього доходять вісті про поетичну славу, але це його не цікавить, за цей час ним не написано жодного віршованого рядка.
На весні 1891 р., коли пройшло десять років його життя в Африці, в Рембо проявилась пухлина правого коліна. Він не може ходити, 15 березня 1891 р. не може встати з ліжка. Жахлива подорож та ампутація ноги в Марселі. Але все марно: хвороба - саркома приковує Рембо до ліжка.
Декілька останніх місяців страждань постійно поряд знаходиться сестра Ізабелла, саме вона їде з братом з Шарлевілю до Марселя на лікування, та йому стає все гірше... Рембо за день до смерті, в момент останнього просвітлення надиктовує коротку записку з проханням замовити квиток на пароплав і бажає плисти туди, в Ефіопію.10 листопада він, самотній і нікому не відомий, помирає.
Море у вірші - це символ і почуттів, і примхливої життєвої долі, і поезії. Морські течії несуть ліричного героя невідомо куди, та він убачає в цьому таємний, ще не знаний смисл. Він сподівається на здійснення своїх не усвідомлених до кінця мрій. Реальний світ для ліричного героя є справжньою трагедією - тут немає простору для фантазій й польоту почуттів.
Герой віднайшов головне - себе, того, хто не зможе підкоритися законам прагматичної дійсності, бо визнає лише один закон - поетичного духу, фантазії та вільних почуттів.
Я до Європи мчусь, її калюж бажаю,
Де між холодних хвиль, у мряці запашній,
Засмучене дитя навшпинечках пускає,
Немов метелик той, хисткий кораблик свій.
Не можу більше я, сп'янілий весь від браги,
Пускатись по шляхах вантажних кораблів,
Ні гордо підіймати свої огні та стяги,
Ні впевнено плисти під поглядом мостів.
2020 р. (виконати до 3 травня)
Контрольна
робота
Традиції і
новаторські зрушення в поезії середини – другої половини ХІХст.
(В.Вітмен,Ш.Бодлер, П.Верлен, А.Рембо)
І рівень (3 б.)
1. До якої країни
належить творчість Ш.Бодлера?:
а) Англія; б) Франція;
в) Америка.
2. Назвіть автора збірки « Листя трави»?
а) В.Вітмен; б) Ш.Бодлер;
в)П.Верлен.
3. Хто із французьких поетів є
автором вірша «П’яний корабель»?
а) А.Рембо;
б) Ш.Бодлер; в)П.Верлен.
4. Хто із французьких поетів-символістів називав себе « проклятим
поетом»?
а) А.Рембо; б) Ш.Бодлер; в)П.Верлен.
5. Як називається художній напрям у літературі ХІХ-ХХ століть, який у перекладі з
французької означає «сучасний, новий»
?
А декаданс; б) модернізм; в) імпресіонізм.
6 Що таке верлібр?
а) стиль; б) троп;
в) вільний вірш.
II рівень (5б.)
1. Визначте тему збірки Вітмена « Листя трави».
2.Кого із французьких поетів ХІХ
століття називали « королем поетів», « справжнім Богом », «апостолом
сучасності» й аморальною людиною,
богохульником?
3. Який прийом покладений у назву
збірки Бодлера « Квіти зла»?
4. Який твір Бодлера став улюбленим
твором Поля Верлена?
6. Яка збірка стала вершиною
імпресіоністської лірики Поля Верлена?
III рівень (4б.) (одне завдання на вибір)
1. Складіть
ментальну карту за творчістю одного із поетів: Поль Верлен, Волт
Вітмен, Шарль Бодлер, Артюр Рембо.
2. Напишіть
твір-роздум «Мої враження від поезії другої половини XIX століття» (6-8 речень)
4 травня 2020 р. (виконати до 18 травня)
Тема: Оскар Уайльд "Портрет Доріана Грея". Філософсько-естетичні та моральні проблеми твору
18 травня 2020 р. (виконати до 25 травня)
Тема: Оскар Уайльд "Портрет Доріана Грея". Філософсько-естетичні та моральні проблеми твору
Питання про те, що таке краса і в чому її цінності для людини було одним із актуальних питань європейської літератури, починаючи з середини ХІХ століття.
В англійській літературі ідея краси стала підгрунтям для виникнення теорії естетизму. А одним із найяскравіших прибічників цієї теорії в житті і творчості по праву можна назвати письменника і драматурга Оскара Уайльда.
Переглянути відео, слайди
Виконати завдання, вказані на слайдах (достатній рівень)
• Моє зацікавлення. співчуття. осуд. викликали такі герої романну, чому.
25 травня 2020 р. (виконати до 29 травня)
Контрольна робота за темою
«Творчість О. Вайльда. Роман “Портрет Доріана Грея”».
4 травня 2020 р. (виконати до 18 травня)
Тема: Оскар Уайльд "Портрет Доріана Грея". Філософсько-естетичні та моральні проблеми твору
Завдання: переглянувши відео, слайди, ментальну карту, створити паспорт твору "Портрет Доріана Грея"
Тема: Оскар Уайльд "Портрет Доріана Грея". Філософсько-естетичні та моральні проблеми твору
Питання про те, що таке краса і в чому її цінності для людини було одним із актуальних питань європейської літератури, починаючи з середини ХІХ століття.
В англійській літературі ідея краси стала підгрунтям для виникнення теорії естетизму. А одним із найяскравіших прибічників цієї теорії в житті і творчості по праву можна назвати письменника і драматурга Оскара Уайльда.
Переглянути відео, слайди
Давайте
визначимо зміни в портреті-душі Доріана після його вчинків та дій
Спочатку
нагадаємо для себе портрет героя:
Перший етап
Егоїстичне ставлення до Сибіли Вейн
Зовнішність: краса
і пишність молодості
Портрет-душа: Складки
жорсткості біля рота
Запитання-відповідь:
1.
Куди пішов Доріан Грей,
коли дізнався про смерть Сибіли Вейн?
(у оперету)
2. Що викликало
хвилювання художника в поведінці Доріана?
(Безсердечність,
жорстокість).
Другий етап
Розпусний спосіб життя
Запитання-відповідь:
1.
Як
проводить своє життя Доріан?
(Кабаки,
притони, наркотики, проституція).
2.
Як ви
думаєте, таке життя змінило б зовнішність людини?
(Але змінюється лише його душа – портрет. А Доріан Грей залишається таким
же молодим та вродливим).
Зовнішність:
розквіт краси
Портрет-душа:
лискучий на дотик, хтива (похотливая- рус.) посмішка
Третій етап
Убивство Безіла Холлуорда
Запитання-відповідь:
1.
Давайте звернемося до
тематичного цитатнику інформація №5
2.
Чим закінчилося для Безіла останнє відвідування будинку Доріана?
(Через те, Доріан вважав Безіла
винним у всіх своїх бідах, він вбиває художника, розкривши перед цим страшну
таємницю портрета).
Зовнішність:
Незмінно красивий
Портрет-душа:
Черв’як в кутику ока
Четвертий етап
Подорож світом, егоїстичні задоволення
Зовнішність:
Незмінно красивий
Портрет-душа: Зміни
на гірше
П’ятий етап
Убивство портрета-душі
Запитання-відповідь:
1.
Чи розумів Доріан Грей, чому змінювався
портрет? (так, але не зрозумів першопричину)
2. Чи бажав Доріан змінити своє життя?
3.
Як ви гадаєте, чому доля до відповідного часу «оберігає» Доріана і
йому так довго все сходить з рук?
(Кожна людина має право на другий
шанс, але Доріан не скористався ним. декілька разів він приймав рішення і
обіцяв самому собі змінити своє життя) (Йому подобалось те, що він робить, адже мета його
життя полягала в розвитку власного я. тому доля карає з часом тих, хто так
недбало використовує такий неоціненний дар, як життя).
Чому, на вашу думку, Доріан вирішив позбутися портрета?
(Він думає, що коли він покінчить
з цим художнім витвором, то покінчить із минулим. Тоді він зможе почати життя
знову, стане вільним від страху, що про його жахливі таємниці стане відомо
іншим. Тоді його душа зможе знайти довгоочікуваний спокій.)
Завдання 2. Виправити хибні факти життя рисьменника
1. О. Уайльд – американський письменник
англійського походження.
2. О. Уайльда прозвали «Апостолом
аскетизму»
3. Естетизм – спосіб життя, що передбачає
оточення себе предметами розкоші.
4. Оскар Уайльд прожив довге безтурботне життя .
5. О. Уайльд – автор 30 відомих романів.
Завдання 3 Тест «Чи уважний ти читач?»(високий рівень)
1. Де Безіл Холуорд познайомився з Доріаном:
а) у вітальні знатної леді;
б) на виставці картин;
в) у нічному клубі;
г) на вокза
б) на виставці картин;
в) у нічному клубі;
г) на вокза
2. Безіл Холуорд не хотів знайомити лорда Генрі з Доріаном Греєм, тому що боявся:
а) що лорд Генрі образить юнака;
б) що лорд Генрі зробить Грея банкрутом;
в) що лорд Генрі погано впливатиме на Доріана;
г) що Доріан розкаже лорду Генрі таємницю свого походження.
3. Ким були батьки Доріана?
а) гувернантка і лорд;
б) про це невідомо;
в) аристократка і офіцер;
г) знатні пани?
4. Що, на думку Генрі, було в Доріана прекрасним:
а) зовнішність;
б) походження;
в) характер;
г) розум?
5. Ким за професією був брат Сибіли:
а) актором;
б) моряком;
в) продавцем;
г) видавцем?
6. Як Безіл ставився до Доріана Грея: а) поважав його;
б) заздрив його молодості;
в) сприймав лише як об’єкт для позування;
г) боготворив юнака?
7. Чому Доріан не міг довго знаходитися за межами Лондона: а) сумував за друзями;
б) хотів завжди знаходитися в центрі уваги знатних лондонців;
в) не хотів втратити абонемент у одному вестендівському клубі ;
г) боявся, що хтось дізнається таємницю портрета?
8. Який вислів не належить лорду Генрі:
а) «Геній довговічніший за красу»;
б) «Гармонія духу і тіла – як це прекрасно!»;
в) «Душу краще лікувати відчуттями, а від відчуттів лікує лише душа»;
г) «Мета життя – самовираження»?
9. Хто з героїв роману говорив: «Любов важливіша за гроші»:
а) Доріан Грей;
б) Безіл Холуорд;
в) Сибіла Вейн;
г) лорд Генрі?
10.Що сталося з Безілом Холуордом: а) він переїхав до Парижу ;
б) усамітнився у заміському будинку;
в) помер від застуди;
г) його убив Грей?
11. Чому Сибіла розчарувала Доріана:
а) він дізнався про її низьке походження;
б) вона була заміжня;
в) не мала освіти;
г) почала погано грати на сцені?
12. Як Алан Кемпбел допоміг Доріану:
а) позичив гроші;
б) написав рекомендаційного листа;
в) знищив труп художника;
г) звів із потрібними людьми
Завдання 3 Продовжте
речення:а) що лорд Генрі образить юнака;
б) що лорд Генрі зробить Грея банкрутом;
в) що лорд Генрі погано впливатиме на Доріана;
г) що Доріан розкаже лорду Генрі таємницю свого походження.
3. Ким були батьки Доріана?
а) гувернантка і лорд;
б) про це невідомо;
в) аристократка і офіцер;
г) знатні пани?
4. Що, на думку Генрі, було в Доріана прекрасним:
а) зовнішність;
б) походження;
в) характер;
г) розум?
5. Ким за професією був брат Сибіли:
а) актором;
б) моряком;
в) продавцем;
г) видавцем?
6. Як Безіл ставився до Доріана Грея: а) поважав його;
б) заздрив його молодості;
в) сприймав лише як об’єкт для позування;
г) боготворив юнака?
7. Чому Доріан не міг довго знаходитися за межами Лондона: а) сумував за друзями;
б) хотів завжди знаходитися в центрі уваги знатних лондонців;
в) не хотів втратити абонемент у одному вестендівському клубі ;
г) боявся, що хтось дізнається таємницю портрета?
8. Який вислів не належить лорду Генрі:
а) «Геній довговічніший за красу»;
б) «Гармонія духу і тіла – як це прекрасно!»;
в) «Душу краще лікувати відчуттями, а від відчуттів лікує лише душа»;
г) «Мета життя – самовираження»?
9. Хто з героїв роману говорив: «Любов важливіша за гроші»:
а) Доріан Грей;
б) Безіл Холуорд;
в) Сибіла Вейн;
г) лорд Генрі?
10.Що сталося з Безілом Холуордом: а) він переїхав до Парижу ;
б) усамітнився у заміському будинку;
в) помер від застуди;
г) його убив Грей?
11. Чому Сибіла розчарувала Доріана:
а) він дізнався про її низьке походження;
б) вона була заміжня;
в) не мала освіти;
г) почала погано грати на сцені?
12. Як Алан Кемпбел допоміг Доріану:
а) позичив гроші;
б) написав рекомендаційного листа;
в) знищив труп художника;
г) звів із потрібними людьми
• Моє зацікавлення. співчуття. осуд. викликали такі герої романну, чому.
Контрольна робота за темою
«Творчість О. Вайльда. Роман “Портрет Доріана Грея”».
Початковий рівень (1
правильна відповідь -0,5 бала)
1. О. Вайльда сучасники називали …
А ) естетом;
Б) королем життя; В)
королем поетів; Г) щасливчиком.
2. Батько О. Уайльда був:
А) юристом; Б) лікарем; В) буржуа; Г) судновласником.
3. Найулюбленіший прийом О. Вайльда – …
А) порівняння;
Б) підтекст; В)
зіставлення; Г) парадокс.
4. Сибіл Вейн була
А)співачкою; Б) актрисою; В) поетесою; Г) швачкою.
5. За порадами лорда Генрі герой роману “Портрет
Доріана Грея” шукав у житті …
А) миру, спокою; Б) насолоди; В) боротьби; Г)
кохання.
6) У житті Доріан Грей позаздрив…
А) портретові;
Б) людям; В) природі;
Г) художнику Безілу.
Середній та достатній рівень (1
правильна відповідь -1 бал)
7. У якому творі О. Вайльд обгрунтував теорію естетизму?
8. З якою
метою Лорд Генрі прагне керувати життям Доріана?
9. Ідею роману “Портрет Доріана Грея” Вайльд
визначив як ….
10.. Яких рис набуває обличчя Доріана на портреті з часу загибелі Сибіл Вейн?
11. Кого Доріан Грей вбиває жорстоко і підступно?.
12. Про якого героя йдеться: “Дивна ти людина, ніколи не
говориш нічого морального – і ніколи не робиш нічого аморального”?
В
и с о к и й р
і в е н ь (одне із завдань на вибір оцінюється 3 «трьома» балами)
1.«Чи може Краса бути аморальною?
2. З’ясуйте, у чому полягали радощі
й трагедії в долі Доріана Грея.
Влітку під час відпочинку ви можете гарно підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення на уроках літератури.
Тому пропоную вам список літератури для обов’язкового читання. У нього не внесено невеличкі віршовані чи прозові твори.
Список літератури для читання влітку для 11 класу - Франц Кафка «Перевтілення»
- Джеймс Джойс «Джакомо Джойс»
- Михайло Булгаков «Майстер і Маргарита»
- Райнер Марія Рільке «Орфей, Евридіка, Гермес», «Ось дерево звелось...»
- Ґійом Аполлінер «Лорелея», «Міст Мірабо», «Зарізана голубка й водограй»
- Олександр Блок «Незнайома», «Весно, весно, без меж і без краю...», «Скіфи»
- Анна Ахматова «Дав мені юнь ти сутужную», «Реквієм»
- Бертольт Брехт «Життя Галілея»
- Альбер Kamю «Чума»
- Ернест Міллер Хемінгуей «Старий і море»
- Габріель Гарсіа Маркес «Стариган із крилами»
- Милорад Павич «Дамаскин»
Комментарии
Отправить комментарий